2017年3月13日月曜日

四国お遍路⑫ 3/13 27番札所神峯寺(こうのみねじ) Shikoku Pilgrimage 12th day March 13. 27th temple Kounomineji

明け方から雨が降り始めました。宿のおかあさんが、寝坊して朝の出発が遅れてしまいました。神峯寺の手前でここ2,3日良く会う40過ぎのオーストラリア人と会いました。この人はサンチアゴに2回、お遍路も2回目との事。外人の方が良く勉強しているので情報を良く知ってて驚きです。
神峯寺の石段で突然名前を呼ばれました。なんと何度も会ってる松元さんと3月6日以来ばったりです。驚きました。安芸駅で夕食を買った時に寒かったのでワンカップ300mmを飲んで暖まりました。
西分駅近くの萩森善根宿に朝会ったオーストラリア人が来ました。
なんか毎日外人に会います。
写真①27番札所神峯寺山門
It began to rain from the dawn.  Hostel mother got up late and my departure in the morning was delayed.
I met over 40 Australians who meet well this and the next few days before Kounomineji.
This person is twice to Santiago, and the pilgrimage is also the second time. Foreigners are studying well, so I am surprised to know the information well.
I suddenly called my name at the stone steps of Shinnenji. It was Mr. Matsumoto how many times we met. It has been since March 6th.
When I bought dinner at Aki station, it was cold so I drank a cup of 300 mm and warmed up.
An Australian who met  in the morning to Hagimori Zenkonyado near the Nishibun station came.
I meet foreigners everyday.
Photo①27 temple Koumineji gate

0 件のコメント:

コメントを投稿